ものまね



None of us want to crash but we have to face the odds – the more we ride the more chance there is. This short video outlines some things to be aware of to lower the risks and some tips on how to minimise the damage if the odds catch up with you.

Here’s a quick text run down for those of you who prefer to skim 

  • Be aware ( yes, thank you Captain Obvious) – But really you need an awareness of  the wider environment – traffic and road conditions – as well as awareness of your immediate environment ( the riders around you, group communication etc). Take nothing for granted.
  • Avoid overlapping wheels and unfocused riders
  • Don’t rubber neck at a crash that happens behind you – you’ll end up crashing as well
  • Focus through the corner – look where you want to go
  • When cornering lean the bike beneath you to maintain traction
  • Brake before the corner not through it
  • Balance your braking between the front and back to maintain control
  • When wet lower your tyre ( tire for North Americans:) pressure and avoid white lines
  • Take up Yoga, Pilates or Feldenkrais to improve your balance and proprioception
  • When falling don’t throw out a limb – tuck and roll, tuck and roll, tuck and roll.
 해석하면,

 우리 중 누구도 사고를 기대하지 않지만 우리는 확률을 직시해야 합니다. - 많은 라이딩에는 동률의 기대위험이 따릅니다. 
이 짧은 동영상은 피해를 최소화하는 방법에 대한 몇 가지 팁을 설명합니다.

영상을 스킵하고 요약을 보고 싶으신 분들을 위해 요약합니다.

▶ 인식(네, 라이딩 이끄시는 분께 감사합시다) - 하지만 실제로는 더 넓은 환경 인식 필요 - 교통 및 도로 상태 - 뿐만 아니라 즉각적인 환경 인식 (주위 라이더, 그룹 소통 등). 당연하게 여길 일은 아무것도 없다.

▶ 휠을 겹치지 마라, 산만한 동료를 피하라

▶ 후미의 충돌을 돌아 보지 말아라 - 추가사고위험이 있다

▶ 코너를 전체적으로 파악하라 - 당신이 가고 싶은 방향으로 시선을 향하라

▶ 코너링 중 자전거를 아래로 눕혀 마찰력을 유지한다.

▶ 코너를 전부 지나기 전에 브레이크 잡지 않는다.

▶ 컨트롤을 유지하기 위해 앞 뒤 브레이크를 밸런스 있게 사용

▶ 노면이 젖은 상태일 경우 타이어 공기압을 줄인다

▶ 균형과 *고유감각을 향상시키기 위해 요가, 필라테스 또는 Feldenkrais을 한다

▶ 낙차시 수족을 뻗지 마라 - 몸을 말고 굴러라, 말고 굴러라, 말고 굴러라


*고유감각 : http://terms.naver.com/entry.nhn?cid=891&docId=1719890&mobile&categoryId=891
*Feldenkrais : 요가와 엇비슷? 움직임 학습을 통한 자기계발/치유